Rozporządzenie o ochronie danych osobowych

RODO

Z uwagi na wejście w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) informuję, że Wojciech Gulski Kancelaria Radcy Prawnego („Kancelaria”) przetwarza między innymi dane osobowe:

  1. klientów będących osobami fizycznymi;
  2. w przypadku klientów będących osobami prawnymi bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej – dane osobowe osób uprawnionych do reprezentacji takich podmiotów, pracowników i współpracowników takich klientów;
  3. dostawców usług będących osobami fizycznymi, jak również pracowników i współpracowników dostawców usług;
  4. osób zgłaszających się do Kancelarii w celu uzyskania pomocy w zakresie doradztwa prawnego świadczonego przez kancelarię, jak również osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia takich usług na rzecz klientów Kancelarii;
  5. osób współpracujących z Kancelarią przy świadczeniu usług.

Mając powyższe na uwadze Kancelaria wskazuje istotne informacje związane z faktem przetwarzania danych osobowych.

Administrator Danych Osobowych

Administratorem danych osobowych jest Wojciech Gulski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „Wojciech Gulski Kancelaria Radcy Prawnego”, ul. Warszawska 33, 05-820 Piastów, NIP: 712-296-47-83
Z Administratorem danych osobowych można się skontaktować:

  1. telefonicznie: + 48 502 714 223
  2. pod adresem e-mail: gulski.wojciech@op.pl
  3. w biurze Kancelarii pod adresem:, Plac Czerwca 1976 roku 2 lok. 100; 02-495 Warszawa

Cele przetwarzania danych, podstawa prawna i prawnie uzasadniony interes

Informuję, że Państwa dane osobowe przetwarzane będą, gdy jest to niezbędne do:

  1. zawarcia i wykonania umowy, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w tym w szczególności umowy obsługi prawnej bądź umowy o świadczenie usług na rzecz Kancelarii przez dostawców takich usług;
  2. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego;
  3. do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, za które administrator uznaje w szczególności: dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej, monitorowanie Kancelarii oraz rejestrowanie wejść i wyjść z Kancelarii, ustalanie konfliktów interesów i naruszeń etycznych w zakresie niezbędnym do przeciwdziałania nadużyciom, w celach archiwalnych i statystycznych, jak również świadczenie usług na rzecz klienta, w sytuacji, w których interes klienta jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą.

Przetwarzanie danych osobowych w celu, o którym mowa w pkt 2 powyżej (wypełnienie obowiązku prawnego Kancelarii), obowiązek podania danych jest wymogiem ustawowym. Przetwarzanie danych w celach, o których mowa w pkt 1 i (zawarcie umowy, prawnie uzasadnione interesy), obowiązek podania danych jest wymogiem umownym – podanie danych osobowych we wszystkich celach, jest dobrowolne. Ich podanie jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy z Kancelarią.

Kategorie danych osobowych

Kancelaria przetwarza następujące kategorie danych osobowych:

  • dane mające na celu potwierdzenie tożsamości takie jak imię i nazwisko, numer PESEL, numer dowodu osobistego, datę urodzenia;
  • dane kontaktowe, takie jak: numer telefonu, adres email, adres zamieszkania. adres zameldowania;
  • dane dotyczące wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
  • dane identyfikacji podatkowej;
  • dane dotyczące działalności zawodowej, gospodarczej;
  • dane dotyczące sytuacji majątkowej i finansowej – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
  • dane dotyczące stanu cywilnego – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;

Ponadto Kancelaria może również przetwarzać inne kategorie danych osobowych, o ile nie można zakwalifikować tych danych do żadnej ze wskazanych grup, a przetwarzanie jest dokonywane w celach określonych niniejszą informacją.

Kategorie odbiorców danych

Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:

  • współpracujący z Kancelarią radcowie prawni, adwokaci, notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych;
  • podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy i organy państwowe);
  • biura informacji gospodarczej;
  • podmioty świadczące usługi: informatyczne oraz nowych technologii, audytorskie i kontrolne, płatnicze, księgowe, finansowe, windykacyjne, drukarskie, pocztowe oraz kurierskie.

Okres przechowywania danych

  1. w celu wykonania umowy – do momentu ich rozwiązania bądź wygaśnięcia;
  2. w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń bądź zakończenia postępowania;
  3. w celu wypełnienia ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych – do momentu wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów prawa.

Prawa przysługujące właścicielowi danych

  • prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania i uzupełnienia, ograniczenia ich przetwarzania i usunięcia;
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, które zostały przez Pana/ Panią przekazane Kancelarii, tj. prawo do ich otrzymania w ustrukturyzowanym powszechnym formacie oraz ich przesłania innemu administratorowi; prawo to może zostać zrealizowane wyłącznie w przypadkach, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody bądź umowy oraz o ile jest całkowicie zautomatyzowane.

Uprawnienie do wniesienia skargi

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza RODO

Prawo sprzeciwu

Mają Państwo możliwość wniesienia, w dowolnym momencie, sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją. Po wniesieniu sprzeciwu Kancelaria nie będzie już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Prawo cofnięcia zgody

O ile przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą osoba ta ma możliwość cofnięcia zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, dokonanego na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.

Biuro kancelarii
Plac Czerwca 1976 roku nr 2 lok. 100 – I piętro, Warszawa Ursus
Godziny otwarcia

09:00 – 19:00
Poniedziałek – Piątek

Kontakt

Tel. + 48 502 714 223
E-mail: gulski.wojciech@op.pl

Konsultacje i spotkania z Klientami po wcześniejszy umówieniu telefonicznym lub mailowym.

©2020 Wojciech Gulski Radca Prawny - Ursus, Włochy.
Wszelkie prawa zastrzeżone